بهره برداری از مدرسه خیر ساز خوسف

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزشگاه خیر ساز خاندان فریدی شهر خوسف با حضور معاون استاندار به بهره برداری رسید.

محمدعلی واقعی، صبح امروز اظهار کرد: این آموزشگاه در زمینی به مساحت2 هزار و 450 متر مربع و زیر بنای 708 متر احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به مشارکت 300 میلیونی خیرین در احداث و تکمیل این طرح آموزشی، تصریح کرد: برای احداث، تکمیل و تجهیز این آموزشگاه مبلغ 2 میلیارد و 470 میلیون تومان از محل اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تأمین و هزینه شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح آموزشی تعداد 150 دختر دوره اول ابتدایی شهر خوسف از مزایای آن برخوردار شدند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، کمبود فضای آموزشی را یکی از چالش های اساسی آموزش و پرورش به یژه در مرکز استان دانست و ابراز داشت: ساختمان‌ مدارس سرمایه‌ ی ملى و میراث فرهنگی است لذا باید از آن ها خوب نگهدارى کرد و در صورت نیاز، با تعمیر و مرمت آنها، عمر مفید ساختمان‌ها را افزایش داده و از امکانات موجود، حداکثر بهره‌ورى را به‌عمل آورد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به جایگاه حساس مدارس در میان سایر ساختمان های عمومی، خاطر نشان کرد: مدارس مکان مقدس فراگیرى علم و دانش و پایگاه رشد و تعالى جامعه هستند که در بافت شهرى همچون سلول زنده به حیات خود ادامه مى‌دهند.

وی، با بیان این که تحول در نظام مدیریت آموزش و پرورش موضوع اساسی نظام تعلیم و تربیت است، عنوان کرد: آموزش و پرورش به عنوان نظامی اجتماعی نیازمند مشارکت و همکاری همه اجزای نظام است و این نظام بدون مشارکت موثر مردم و کارکنان در ابعاد علمی، فرهنگی، اقتصادی و عاطفی نمی تواند فرایند تعلیم و تربیت را به خوبی عملی سازد.

مطالب مرتبط  ۴۵۰ روستای خراسان جنوبی به آبرسانی سیار نیاز دارد

واقعی، با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین در مدارس استان؛ یاد آور شد: تحول نیازمند نواندیشی هایی در باز تعریف آرمانها، اهداف، نتایج و دستاوردهای آموزش و پرورش است که از طریق استقرار یک نظام فلسفه ی دقیق، علمی و مبتنی بر هویت ملی و دینی کشور امکان پذیر می شود.

وی اضافه کرد: از این رو در نظام آموزشی، پویایی نظام می تواند از یک سو، از تغییر و اصلاح و نوآوری آغاز و با تاثیر بر ارتقای نظام به نقطه غایی خود یعنی تحول در نظام آموزشی ختم شود و از سوی دیگر، می تواند با تحول رویکردهای نظری و باز تعریف آرمانها و دستاوردهای نظام آموزشی، منجر به تغییر، اصلاح و نوآوری شود تا بدان وسیله ارتقاء نظام آموزشی حاصل آید.

منبع:اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی

Click to rate this post!
[Total: Average: ]
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.